Agentii si consilierii imobiliari au o misiune extrem de complicata pentru ca intr-o tranzactie imobiliara intra mai multe detalii de nuanta, preferinte personale si sentimente decat in orice alt domeniu similar.
Pentru multi, o locuinta este mai mult decat o locuinta, acesta este scena in care urmeaza sa se desfasoare o mare parte din spectacolul vietii si ca atare multe dintre deciziile luate de cumparatori sau vanzatori au mai mult de-a face cu motive subiective decat cu statistici previzibile. Un agent sau un consilieri imobiliar de succes trebuie sa inteleaga toate aceste aspecte, sa fie empatic, capabil sa relationeze cu clientii la un nivel mult mai personal decat orice alt tip de agent de vanzare.
1. Relatia cu clientul trebuie sa fie una cladita pe incredere
Apropierea dintre consilier si client este secretul unei vanzari reusite. Pentru ca vanzarea sau cumpararea unui apartament este un eveniment extrem de stresant pentru clienti, acestia sunt mult mai predispusi sa incheie un contract daca simt ca pot avea incredere totala in consilierul cu care lucreaza. Relatia trebuie sa fie exact la granita dintre o relatie de prietenie si una profesionala astfel incat clientul sa aiba incredere totala in consilier si intentiile acestuia de a ajuta si a ii gasi cea mai buna oferta, dar si in competenta pe plan profesional.
2. Cunoasterea clientului este la fel de importanta ca si cunoasterea proprietatii
Pentru a vinde cu succes o proprietate sau a incheia o tranzactie pentru un client cumparator, consilierul trebuie sa isi cunoasca extrem de bine clientii in functie de tipologie, aplicand principii de segmentare a pietei. Este adevarat faptul ca in acest domeniu fiecare contract si fiecare client este diferit, dar acestia se pot integra cu usurinta in anumite tipologii in functie de varsta, situatie familiala si bugetul disponibil, dar si preferinte si statut social.
3. Cunoasterea zonei in care se desfasoara activitatea
Consilierul trebuie sa cunoasca extrem de bine zonele de activitate si se recomanda evitarea cartierelor sau zonelor mai putin cunoscute. Un consilier care poate sa recomande cateva proprietati inca de la prima conversatie telefonica cu clientul este un agent care va castiga mult mai usor increderea acestuia. Ca in orice alt domeniu prima impresie conteaza extrem de mult, astfel ca un client caruia la prima vizionare i se arata o proprietate perfect potrivita cu cerintele sale va continua cu siguranta colaborarea chiar daca tranzactia nu se incheie de la prima vizionare.
4. Comunicare permanenta cu clientii
Un consilier imobiliar cu adevarat profesionist trebuie sa mentina in permanenta comunicarea cu clientii. Fie ca este vorba de telefoane atunci cand apar oferte noi sau de email-uri de tipul newsletter trimise periodic, comunicarea este unul dintre cele mai importante aspecte ale mentinerii unui portofoliu de clienti solid. Clientii apreciaza informatiile utile, cum ar fi mesaje in legatura cu evolutia preturilor in zonele de care sunt interesati.
5. Propria retea de parteneri
Conceptul business networking nu este ceva nou in lumea imobiliarelor. Pentru a reusi, un agent imobiliar are nevoie de o retea bine pusa la punct de parteneri care sa se poata ocupa de toate aspectele tranzactiei: un contact la una sau mai multe banci care ofera imprumuturi, cadastristi, notari, avocati si chiar experti in amenajari interioare sau un instalator.
6. Cunoasterea proprietatii care este promovata
Consilierii imobiliari trebuie sa invete sa gaseasca intotdeauna punctul forte al fiecarei proprietati cu care lucreaza, acel ceva care o face dezirabila. Cu cat descrierile cu care este promovata proprietatea pe site-urile de anunturi sunt mai bogate in detalii, cu cat aceasta este mai atractiva. Tonul anuntului este de asemenea important, iar expertii recomanda evitarea unui limbaj prea rigid care sa depersonalizeze textul.
7. Urmarirea parteneriatelor de exclusivitate
Obtinerea exclusivitatii pentru vanzarea unei proprietati nu este intocmai simpla. Fiecare proprietar in parte este interesat de obtinerea celui mai bun pret sau de vanzarea in cel mai scurt timp si considera adesea ca este in avantajul sau sa colaboreze cu mai multi agenti imobiliari pentru a obtine cele mai bune rezultate. Un consilier imobiliar de succes va reusi sa obtina exclusivitatea prin dedicatie, o relatie stransa de comunicare cu clientul dar mai ales profesionalism in modul in care proprietatea este promovata exact publicului tinta potrivit. Un consilier imobiliar care isi doreste un parteneriat de exclusivitate cu un anumit client trebuie sa faca tot posibilul se evite aducerea la vizionare a unor potentiali cumparatori care nu se incadreaza ca buget sau tipologie categoriei de care este interesat vanzatorul.
8. Colaborare directa cu dezvoltatorii
A colabora cu un dezvoltator pentru un complex rezidential este o realizare de exceptie pentru orice consilier imobiliar. Ansamblurile rezidentiale au propriile povesti si sunt mult mai usor de promovat ca brand iar consilierii se pot folosi de toate aceste aspecte pentru a incheia un numar de tranzactii impresionant, intr-un timp relativ scurt care arata excelent in portofoliul de recomandari.
9. Obtinerea recomandarilor
Dedicatia, profesionalismul, transparenta si comunicarea nu ajuta doar pe termen scurt in incheierea unei tranzactii. Un client multumit atrage dupa sine alti clienti prin acelasi sistem de recomandari care functioneaza in orice domeniu de prestari de serviciu. La incheierea oricarei tranzactii care a decurs fara probleme, consilierii sunt sfatuiti sa ceara permisiunea clientilor de a ii folosi in portofoliul de recomandari. Un portofoliu bogat ii ofera agentului credibilitate si il pune intr-o situatie in care poate colabora cu tot felul de clienti, inclusiv cei mai exigenti.
10. Un consilier de succes nu se opreste niciodata din invatat „meserie”
Odata cu dezvoltarea site-urilor de anunturi imobiliare gratuite si optiunea de promovare pe retele sociale, tot mai multe persoane aleg sa se ocupe de vanzare sau cumparare in regim propriu. Pentru a tine pasul cu aceste schimbari, un consilier imobiliar trebuie sa se reinventeze in permanenta, atat prin modul de abordare, metodele de promovare cat si programele si echipa cu care lucreaza. Consilierul imobiliar trebuie sa aduca ceva in plus fata de uneltele care sunt la indemana oricarei persoane obisnuite, ceva chiar mai mult decat experienta: metode profesionale si demonstrate de promovare, eficienta si inventivitate.
S-ar putea sa te intereseze si:
-
Agentie imobiliara sau vanzare in regim propriu? Care varianta este mai eficienta?
-
Teren langa Bucuresti, apartament nou sau vechi? – ce este mai convenabil?
-
De ce tipuri de apartamente se feresc cumparatorii?
-
De ce sa nu cumperi casa cu plata ratelor direct la dezvoltator
-
Cum se poate afla valoarea reala a unui imobil in 3 pasi