Foarte multi utilizatori de internet sunt influentati de publicitatea online fara sa dea click
Un studiu recent realizat in perioada iunie-iulie 2010 sub numele de Voice over Internet User de catre IAB Romania si Research Corp in vederea studierii impactului pe care reclama online il are asupra utilizatorilor internetului si atitudinea utilizatorilor fata de aceasta.
In urma studiului sau obtinut urmatoarele rezultate :
– grupul de utilizatori care au fost testati au reliefat faptul ca sunt influentati de catre reclama pe internet si in moduri diferite decat pentru a da click :
1. fie se informeaza in vederea cumpararii (37% fata de 40% din cei care declara ca au dat click);
2. fie raspandesc mai departe mesaje legate de brand, serviciu sau produsul caruia I se face publicitate (29,9%);
3. in urma vizionarii online a unei reclame 15% din respondenti declara ca au cumparat produsul care face obiectul reclamei online;
4. persoanele care au cautat ulteiror informatii suplimentare despre produsul care face obiectul reclamei online in vederea achizitionarii sunt in proportie de 28,7% rezultat comparabil cu cel al utilizatorilor care au cumparat produsul in urma unui click dat pe banerul cu reclama online (30%);
5. 72% din subiectii testati declara ca isi completeaza cu ajutorul internetului informatiile primite din alte surse despre produsul sau brandul pe care il doresc sa-l achizitioneze (37,6% din subiecti au declarat ca au cautat informatii suplimentare despre produsele dorite in urma obtineii informatiilor despre acestea din alte medii);
6. bloggeri au si ei un rol foarte important in determinarea persoanelor care doresc informatii suplimentare despre un produs sau o companie astfel ca 45,4% din cei care au cautat sfaturi pe blogguri au fost convinsi si 44,2% din subiectii testului declara ca un rol hotarator au avut retelele sociale si forumurile.
7. una din intrebarile adresate persoanelor testate a fost daca au dat click pe reclama pe care si-au amintit-o cel mai bine 31% au raspuns afirmativ pentru a urma link-ul iar 26% au raspuns DA pentru a inchide reclama. Reclamele catalogate enervante si sacaitoare au obtinut rezultate foarte slabe la fiecare din efectele publicitatii online analizate in studiu.
Prin acest studiu s-a dovedit ca publicitatea online are un efect mult mai mare decat actiunea directa si imediata a utilizatorului adica click-ul si ca internetul amplifica intentia de cumparare a celor care il utilizeaza prin informarea suplimentara asupra unor produse, branduri sau companii despre care persoana respectiva a aflat din alte medii.
Directorul executiv al IAB Romania, Ionut Oprea a declarat ca “Proportia utilizatorilor care fac alte actiuni fara sa dea click este, conform studiului VIU, aproape egala cu a celor care dau click pe banner, ceea ce arata ca aceste efecte nu pot fi ignorate”
In concluzie internetul este un factor hotarator in determinarea deciziei unei persoane in vederea cumpararii unui produs prin publicitatea online si aducerea de informatii suplimentare despre produsul care face obiectul cumpararii. Felul in care companiile sau producatorii hotarasc sa-si faca reclama pe internet poate avea efecte diferite asupra celor care cauta informatii suplimentare astfel ca publicitatea online excesiva si intuiziva este cea mai deranjanta si cea mai ineficienta pentru consumatori.
Acest studiu s-a efectuat pe un esantion aleatoriu de 10.647 de persoane care au folosit 52 de siteuri ale companiilor membre IAB Romania.
Sursa : www.webpr.ro
Aboneaza-te la newsletter:
Cuvinte cheie: reclama pe internet