Preferintele cumparatorilor pe piata imobiliara a zilelor noastre!

conditii de trai

Conditii de trai preferate de romani

Cu cativa ani in urma, noile locuinte erau contractate inca din faza de proiect si atitudinea vanzatorilor de locuinte era respectuoasa, binevoitoare si sincera.

Vorbim despre un moment in care erau si cumparatori si oferte, insa criza financiara a schimbat toate aceste lucruri: clientii s-au imputinat din lipsa banilor si preturile au scazut neavand cerere la oferta de pe piata.

Cateva falimente spectaculoase ale dezvoltatorilor, prin nerespectarea termenelor au diminuat incerderea cumparatorilor si numarul lor a scazut drastic.

Un exemplu semnificativ ar fi ansamblul de locuinte Planorama din Bucuresti  (Cartier Colentina), care a fost dat in folosinta dupa cinci ani ( nu doi cum  era angajamentul),  si chiar si atunci noii locatari s-au mutat in blocuri nefinisate, fara dotarile necesare care s-au facut pe banii proprietarilor asa cum povesteste  unul din ei „am instalat sistemele de avertizare în caz de incendiu, am făcut lifturile, am pus paratrăsnetul şi ne-am racordat la utilităţi, urmand să facem şi hidroizolarea cat de curand“ conform ziarului Adevarul.

Acum, atitudinea vanzatorilor s-a schimbat si nu isi mai permit sa se uite de sus la potentialii cumparatori. Si, pe langa reducerile uneori semnificative pe care le ofera, intre ei se da o lupta surda a ofertelor speciale.

Dintre aceste am putea enumera: loc de parcare gratis, mobilier complet pentru living si dormitor, bucatarie complet mobilata si dotata cu plita, cuptor si hota.

Cu toate acestea, pentru clienti, nu cadourile asociate acestor locuinte reprezinta criteriul numarul unu, ci amenajarile si dotarile locului in care se vor muta, motivele care i-ar putea face sa se simta bine in noua locuinta.

Conform patronului unei agentii imobiliare din centrul capitalei: „in aceste vremuri prețul este decisiv. Oamenii se uită intai de toate la acest aspect si, daca el corespunde bugetului pe care il au la dispozitie, merg mai departe si analizeaza localizarea locuintei : zona in care se afla aceasta, cat de accesibile sunt diverse puncte de interes – loc de munca, scoala, magazine, retea de transport in comun etc „

Ca un exemplu in acest sens, D-nul Paul Ionescu, mic dezvoltator din Bragadiru (Ilfov), povesteste cum a simtit concret ce isi doresc in primul rand clientii. Desi oferta d-nului Ionescu era foarte tentanta, cu preturi decente pentru apartamente in blocuri p+2 la 9 km de centru, vanzarile nu mergeau.

A realizat ce se intampla cand un potential client i-a reprosat ca aproximativ aceiași bani i‑ar putea da pe un apartament in Militari Residence, unde beneficia, printre altele, de spa, piscina, gradinita si scoala primara si unde locuintele sunt situate in imediata apropiere a unei linii RATB si a unui parc comercial, desi aceste apartamente erau in blocuri de sapte etaje si mai mici ca suprafata.

Dezvoltatorul a tinut cont de acest avertisment, a scazut preturile cu 10%, moment in care afacerile s-au redresat.

Acesta ar fi criteriile care primeaza  pentru cumparatorii de locuinte, si probabil ca vanzatorii vor tine cont de ele pentru dezmortirea pietei imobiliare, in conditiile in care semnalele care vin din zona euro nu sint incurajatoare.

Cuvinte cheie:

Articole aleatoare din aceeasi categorie

Lasa un comentariu

Anunturi imobiliare promovate din Bucuresti