Agentie imobiliara sau vanzare in regim propriu? Care varianta este mai eficienta?

agentii imobiliare sau particulariVanzarea unei locuinte poate sa fie destul de dificila, existand o multime de proprietari care asteapta chiar si cativa ani pana in momentul in care reusesc sa semneze contractul de vanzare-cumparare. Optiunile vanzatorului nu sunt foarte mari, insa sunt ceva mai multe decat in urma cu cativa ani, cand singurele optiuni erau agentiile imobiliare.

Astazi, cei care doresc sa vanda un imobil, au de ales intre agentiile imobiliare sau multitudinea de site-uri care permit adaugarea anunturilor gratuite si promit o vanzare rapida. Evident, este mai tentanta a doua varianta, insa cat de eficienta este?

Agentia imobiliara – avantaje si dezavantaje

Agentia imobiliara nu este prima optiune a celor care doresc sa vanda, insa este cea mai veche solutie si de-a lungul timpului s-a dovedit eficienta, asadar, ii acordam prioritate. In functie de agentie, o astfel de solutie se poate dovedi extrem de eficienta. Avantajele pe care le genereaza sunt uriase:

1. Locuinta intra pe mana unui profesionist, care stie foarte bine care este cursul pietii si poate sa gaseasca mult mai usor un eventual cumparator;
Acelasi profesionist poate sa ofere sfaturi legate de amenajari si de prezentare, in asa fel incat vanzarea sa decurga mult mai bine;

2. Agentia poate sa stabileasca pretul corect, care sa fie acceptabil atat din punctul de vedere al vanzatorului, cat si din punctul de vedere al cumparatorului. De cele mai multe ori, vanzarile nu sunt duse la bun sfarsit tocmai din cauza preturilor.

3. Pierderea de timp este mai mica. Marele avantaj al unei agentii imobiliare este faptul ca se ocupa de absolut fiecare detaliu: face poze profesionale in imobil, posteaza anunturi in diverse locuri ce se dovedesc a fi eficiente, intra in contact cu potentialii clienti, incearca sa ii faca sa cumpere, redacteaza contracte, negociaza. Practic, proprietarul nu trebuie sa faca altceva decat sa astepte sa duca la bun sfarsit vanzarea.

4. Este rezolvata mult mai usor partea birocratica. Nu in ultimul rand, avantajul major oferit de agentiile imobiliare este faptul ca ofera un ajutor major in ceea ce priveste birocratia. Contractele si micile detalii, cum ar fi documentele obtinute de la notar sau cele obtinute de la institutiile publice, sunt duse la bun sfarsit mult mai usor.

Dezavantajele unei agentii imobiliare sunt si ele cat se poate de evidente si se rezuma la costuri. Apeland la o astfel de solutie, proprietarul trebuie sa suporte anumite costuri, care sunt calculate in procente din valoarea vanzarii. De multe ori insa, aceste costuri pot fi acoperite cu usurinta mai ales daca agentul este unul bun, poate evidentia corect avantajele imobilului si poate obtine un pret peste cel al pietei.

Vanzarea in regim propriu – avantaje si dezavantaje

Exista o multime de site-uri de anunturi imobiliare, precum gimo sau anunturi gratuite 88 sau site-uri de anunturi generaliste care permit adaugarea in mod gratuit sau platit a anuntului imobiliar. Sunt avantajoase pentru proprietari, in conditiile in care nu solicita investitii foarte mari si permit vanzarea relativ rapida. In functie de traficul pe care il au aceste site-uri, rezultatele pot fi nesperat de bune, iar vanzarea poate sa decurga cat se poate de fluid.

Pentru o eficienta maxima insa, trebuie sa se aiba in vedere o serie de elemente:

1. Efectuarea unor poze de cat mai buna calitate, cat mai clare si mai atractive;

2. Redactarea unui anunt atractiv, care poate sa vanda;

3. Descoperirea site-urilor de anunturi cu trafic cat mai mare si cu o targhetare cat mai buna a eventualilor cumparatori.

Exista destul de multe solutii eficiente prin care se poate genera vanzarea imobilului si care, cel putin teoretic, nu ar trebui sa coste mult. Printre recomandarile specialistilor se numara si urmatoarele actiuni:

4. Comunicarea cu prieteni si rude. De foarte multe ori, vanzarile se realizeaza prin viu grai. Mai exact, cel ce vinde trebuie sa faca publica vanzarea si sa anunte pe toata lumea de existenta ei. Avantajele unei astfel de solutii sunt evidente: nu costa, vanzarea se poate face catre o persoana de incredere iar cumparatorul are mai multa incredere in produsul pe care il achizitioneaza.

5. Afisarea unui banner pe geam. Este una dintre cele mai eficiente metode si una dintre cele mai simple. Daca apartamentul, casa sau clairea ce urmeaza a fi vanduta este localizata intr-un loc cu trafic, un banner mare, pe care sa scrie „De Vanzare” si numarul de telefon poate sa aduca potentialii clienti.

6. Apelarea la presa scrisa. Nu doar site-urile online de anunturi functioneaza, ci si ziarele. Exista o categorie destul de numeroasa de oameni care inca isi iau informatiile din ziare printate, asadar, un anunt in sectiunea dedicata poate sa fie mai mult decat bine venit.

Ce trebuie avut in vedere in momentul in care se afiseaza un anunt?

Indiferent care este metoda de afisare a anuntului, exista cateva reguli esentiale:

  • Acesta trebuie sa fie cat mai vizibil. Daca este afisate pe geam, poarta sau gard, trebuie sa fie cat mai mare si sa poata fi vazut de la distanta. Daca este afisat online, trebuie sa fie printre primele anunturi ce apar pe site si daca este afisat in ziar, trebuie sa fie conturat, intr-un fel sau altul.
  • Trebuie redactat corect. De asemenea, este important sa fie bine redactat, fara greseli de ortografie si cu cat mai multe detalii legate de imobilul vandut.
  • Trebuie sa contina poze. Pozele conteaza si ele foarte mult. Se spune ca sansele de vanzare a unui imobil cu poze cresc cu cateva sute de procente.

Dezavantajul de a vinde in regim propriu este faptul ca se pierde destul de mult timp in intregul proces. Persoanele care au timp la dispozitie insa, pot sa incerce. De asemenea, persoanele care nu sunt presate de o vanzare rapida, au toate motivele sa se focuseze pe o astfel de solutie.

Salvează

Cuvinte cheie:

Articole aleatoare din aceeasi categorie

Lasa un comentariu

Anunturi imobiliare promovate din Bucuresti